قابل توجه کلیه دانشجویان عزیز (روزانه و شبانه مقطع کارشناسی)
بدینوسیله تقویم آموزشی نیمسال اول سال تحصیلی ۰۳-۱۴۰۲ (۴۰۲۱) جهت اطلاع کلیه دانشجویان دانشگاه اعلام می گردد.
عناوین آموزشی | مواد آموزشی | زمان بندی |
تقویم آموزشی | انتخاب واحد | یکشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۱۹ لغایت دو شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۲۰ |
شروع کلاسها | شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۱ | |
پایان کلاس ها | چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۰ | |
حذف و اضافه | سه شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۴ لغایت چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۵ | |
حذف ترم | شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۵ لغایت شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۰۹ | |
حذف اضطراری | شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۲۹ لغایت ۱۴۰۲/۱۰/۰۹ | |
شروع امتحانات | شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۳ | |
پایان امتحانات | یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۸ | |
درخواست معرفی به استاد | شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۲۹ لغایت چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۱ | |
آزمون معرفی به استاد | شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۱ لغایت چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۵ |
امید است دانشجویان عزیز برابر زمان بندی اعلام شده از سوی گروههای مربوطه نسبت به امور ثبت نام و حذف و اضافه طبق مقررات آموزشی اقدام نمایند.
انتخاب واحد کلیه گروهها به صورت اینترنتی به ترتیب گروههای آموزشی طبق جدول ذیل می باشد :
تاریخ انتخاب واحد | تاریخ حذف و اضافه | ورودی دانشجویان | گروه آموزشی | بازه زمانی |
یکشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۱۹ | سه شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۴ | مهر ۱۳۹۸ (۹۸۱) و دانشجویان ماقبل ۹۸۱ | تمامی گروه های آموزشی | ساعت ۱۱- ۹ |
مهر ۱۳۹۹ (۹۹۱) | ساعت ۱۴- ۱۲ | |||
دوشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۲۰ | چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۵ | مهر ۱۴۰۰ (۴۰۰۱) | ساعت ۱۱- ۹ | |
مهر ۱۴۰۱ (۴۰۱۱) و کلیه ورودی ها و متاخرین | ساعت ۱۴- ۱۲ |
انتخاب واحد کلیه گروههای آموزشی برای برای تمامی دانشجویان به صورت اینترنتی می باشد.
انتخاب واحد دانشجویان جدید الورود ۱۴۰۲ توسط دانشگاه انجام می پذیرد.
تمامی دانشجویان ملزم به رعایت پیشنیازی و همنیازی می باشنددر غیر اینصورت تمامی عواقب عدم رعایت پیش نیازی، هم نیازی به عهده شخص دانشجو می باشد و اداره آموزش می تواند به محض اطلاع از موضوع، تمامی واحد های آموزشی رعایت نشده دانشجو را حذف نماید.
تبصره ۱- زمان تحویل درخواست های بررسی غیبت ۳/۱۶ به انضمام مدارک مستدل به آموزش دانـشـگـاه حـداکـثـر تا مـورخ شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۰۹ می باشد و به درخواست های رسیده پس از مهلت یاد شده هیچ ترتیب اثری داده نخواهد شد .
تبصره ۲- کلیه دانشجویان موظف به کنترل برنامه هفتگی و لیست واحدهای انتخابی در زمان حذف و اضافه می باشند تا در صورت تغییرات احتمالی در برنامه هفتگی و ایجاد تداخل برنامه هفتگی و امتحان، در حذف و اضافه نسبت به اصلاح واحدهای انتخابی اقدام نمایند . مسئولیت عدم مراجعه در زمان حذف و اضافه و تبعات ناشی از آن بعهده دانشجو بوده و امور آموزشی هیچگونه مسئولیتی در قبال حذف و ایجاد تداخل و کاهش واحد ها و … را نخواهد داشت.
تبصره ۳- کلیه دانشجویانی که بر اساس اعلام گروههای آموزشی مربوطه، دروس آنها بعلت به حد نصاب نرسیدن (۲۰نفر) حذف می گردد، موظف به حذف درس مذکور و ثبت نام در درس دیگر می باشند. مسئولیت عدم ارائه درخواست در زمان مقرر و یا عدم اقدام توسط گروه در جهت ثبت دروس جدید، بعهده دانشجو و گروه مربوطه بوده و اداره آموزش هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت. (حتی برای دانشجویان فارغ التحصیل)
تبصره ۴- بعد از مهلت مقرر حذف و اضافه هیچگونه حذف و یا انتخاب واحدی صورت نمی پذیرد. (اصلاحات انتخاب واحد و حذف و اضافه وجود ندارد)
تبصره ۵- دانشجویانی که درسی را کسر واحد گردیده اند (نمره قبولی در درس کسب نکرده اند) و این درس پیش نیاز درس دیگر می باشد می توانند این دو درس را بصورت هم نیاز اخذ نمایند. چنانچه یک درس پیش نیاز چند درس نیز باشد، دانشجو می تواند کلیه دروس را هم نیاز با درس پیش نیاز کسر واحد شده اخذ نماید. دانشجویانی که دارای غیبت امتحانی (موجه و غیر موجه)، محرومیت از امتحان، غیبت ۳/۱۶ و نمره ۲۵ % کمیته انضباطی هستند مشمول استفاده از این بند نمی باشند.
تبصره ۶- دانشجویان ترم آخر و فارغ التحصیل نکات زیر را در زمان انتخاب واحد مورد توجه قرار داده و رعایت نمایند :
الف: کلیه دانشجویان ترم آخر(دانشجویانی که فقط ۲۴ واحد آنها برای اتمام دوره باقیمانده باشد.) می توانند به شرط اتمام کلیه دروس دوره تا ۲۴ واحد اخذ نمایند.
ب : دانشجویان ترم آخر ضمن معاف بودن از رعایت مقررات پیش نیازی و هم نیازی (تبصره واحده ماده ۹) می توانند از تداخل برنامه هفتگی یک درس با یک یا چند درس (به شرط موافقت استاد درس اصلی) از تداخل یک امتحان با یک امتحان (با مسئولیت شخص دانشجو و بدون وقت اضافه) و اخذ دو درس غیر حضوری (به شرط عدم ارائه درس توسط دانشکده در آن نیمسال) استفاده نمایند.
ج : استفاده از تسهیلات بند ب مشروط به انتخاب کلیه واحدهای درسی باقیمانده برای فراغت از تحصیل می باشد. در هر حال چنانچه درسی (حتی یک درس یک واحدی) نیز انتخاب نشود امکان استفاده از تسهیلات بند ب مقدور نبوده و در صورت استفاده مسلماً طبق مقررات برخورد خواهد گردید .
* ماده ۲۱ آیین نامه آموزشی ( دورههای کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته )
عدم ثبت نام دانشجو (انتخاب واحد) در هر نیمسال تحصیلی (بدون کسب اجازه از دانشگاه در موعد مقرر (اعلام شده توسط دانشگاه) انصراف از تحصیل محسوب می شود و تصمیم گیری در مورد بازگشت به تحصیل وی بر عهده شورای آموزشی دانشگاه می باشد.
حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه گرمسار
تقویم آموزشی نیمسال اول سال تحصیلی ۴۰۳-۱۴۰۲ (۴۰۲۱)
قابل توجه کلیه دانشجویان عزیز (روزانه و شبانه مقطع کارشناسی)
بدینوسیله تقویم آموزشی نیمسال اول سال تحصیلی ۰۳-۱۴۰۲ (۴۰۲۱) جهت اطلاع کلیه دانشجویان دانشگاه اعلام می گردد.
عناوین آموزشی | مواد آموزشی | زمان بندی |
تقویم آموزشی | انتخاب واحد | یکشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۱۹ لغایت دو شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۲۰ |
شروع کلاسها | شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۱ | |
پایان کلاس ها | چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۰ | |
حذف و اضافه | سه شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۴ لغایت چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۵ | |
حذف ترم | شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۵ لغایت شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۰۹ | |
حذف اضطراری | شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۲۹ لغایت ۱۴۰۲/۱۰/۰۹ | |
شروع امتحانات | شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۳ | |
پایان امتحانات | یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۸ | |
درخواست معرفی به استاد | شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۲۹ لغایت چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۱ | |
آزمون معرفی به استاد | شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۱ لغایت چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۵ |
امید است دانشجویان عزیز برابر زمان بندی اعلام شده از سوی گروههای مربوطه نسبت به امور ثبت نام و حذف و اضافه طبق مقررات آموزشی اقدام نمایند.
انتخاب واحد کلیه گروهها به صورت اینترنتی به ترتیب گروههای آموزشی طبق جدول ذیل می باشد :
تاریخ انتخاب واحد | تاریخ حذف و اضافه | ورودی دانشجویان | گروه آموزشی | بازه زمانی |
یکشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۱۹ | سه شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۴ | مهر ۱۳۹۸ (۹۸۱) و دانشجویان ماقبل ۹۸۱ | تمامی گروه های آموزشی | ساعت ۱۱- ۹ |
مهر ۱۳۹۹ (۹۹۱) | ساعت ۱۴- ۱۲ | |||
دوشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۲۰ | چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۵ | مهر ۱۴۰۰ (۴۰۰۱) | ساعت ۱۱- ۹ | |
مهر ۱۴۰۱ (۴۰۱۱) و کلیه ورودی ها و متاخرین | ساعت ۱۴- ۱۲ |
انتخاب واحد کلیه گروههای آموزشی برای برای تمامی دانشجویان به صورت اینترنتی می باشد.
انتخاب واحد دانشجویان جدید الورود ۱۴۰۲ توسط دانشگاه انجام می پذیرد.
تمامی دانشجویان ملزم به رعایت پیشنیازی و همنیازی می باشنددر غیر اینصورت تمامی عواقب عدم رعایت پیش نیازی، هم نیازی به عهده شخص دانشجو می باشد و اداره آموزش می تواند به محض اطلاع از موضوع، تمامی واحد های آموزشی رعایت نشده دانشجو را حذف نماید.
تبصره ۱- زمان تحویل درخواست های بررسی غیبت ۳/۱۶ به انضمام مدارک مستدل به آموزش دانـشـگـاه حـداکـثـر تا مـورخ شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۰۹ می باشد و به درخواست های رسیده پس از مهلت یاد شده هیچ ترتیب اثری داده نخواهد شد .
تبصره ۲- کلیه دانشجویان موظف به کنترل برنامه هفتگی و لیست واحدهای انتخابی در زمان حذف و اضافه می باشند تا در صورت تغییرات احتمالی در برنامه هفتگی و ایجاد تداخل برنامه هفتگی و امتحان، در حذف و اضافه نسبت به اصلاح واحدهای انتخابی اقدام نمایند . مسئولیت عدم مراجعه در زمان حذف و اضافه و تبعات ناشی از آن بعهده دانشجو بوده و امور آموزشی هیچگونه مسئولیتی در قبال حذف و ایجاد تداخل و کاهش واحد ها و … را نخواهد داشت.
تبصره ۳- کلیه دانشجویانی که بر اساس اعلام گروههای آموزشی مربوطه، دروس آنها بعلت به حد نصاب نرسیدن (۲۰نفر) حذف می گردد، موظف به حذف درس مذکور و ثبت نام در درس دیگر می باشند. مسئولیت عدم ارائه درخواست در زمان مقرر و یا عدم اقدام توسط گروه در جهت ثبت دروس جدید، بعهده دانشجو و گروه مربوطه بوده و اداره آموزش هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت. (حتی برای دانشجویان فارغ التحصیل)
تبصره ۴- بعد از مهلت مقرر حذف و اضافه هیچگونه حذف و یا انتخاب واحدی صورت نمی پذیرد. (اصلاحات انتخاب واحد و حذف و اضافه وجود ندارد)
تبصره ۵- دانشجویانی که درسی را کسر واحد گردیده اند (نمره قبولی در درس کسب نکرده اند) و این درس پیش نیاز درس دیگر می باشد می توانند این دو درس را بصورت هم نیاز اخذ نمایند. چنانچه یک درس پیش نیاز چند درس نیز باشد، دانشجو می تواند کلیه دروس را هم نیاز با درس پیش نیاز کسر واحد شده اخذ نماید. دانشجویانی که دارای غیبت امتحانی (موجه و غیر موجه)، محرومیت از امتحان، غیبت ۳/۱۶ و نمره ۲۵ % کمیته انضباطی هستند مشمول استفاده از این بند نمی باشند.
تبصره ۶- دانشجویان ترم آخر و فارغ التحصیل نکات زیر را در زمان انتخاب واحد مورد توجه قرار داده و رعایت نمایند :
الف: کلیه دانشجویان ترم آخر(دانشجویانی که فقط ۲۴ واحد آنها برای اتمام دوره باقیمانده باشد.) می توانند به شرط اتمام کلیه دروس دوره تا ۲۴ واحد اخذ نمایند.
ب : دانشجویان ترم آخر ضمن معاف بودن از رعایت مقررات پیش نیازی و هم نیازی (تبصره واحده ماده ۹) می توانند از تداخل برنامه هفتگی یک درس با یک یا چند درس (به شرط موافقت استاد درس اصلی) از تداخل یک امتحان با یک امتحان (با مسئولیت شخص دانشجو و بدون وقت اضافه) و اخذ دو درس غیر حضوری (به شرط عدم ارائه درس توسط دانشکده در آن نیمسال) استفاده نمایند.
ج : استفاده از تسهیلات بند ب مشروط به انتخاب کلیه واحدهای درسی باقیمانده برای فراغت از تحصیل می باشد. در هر حال چنانچه درسی (حتی یک درس یک واحدی) نیز انتخاب نشود امکان استفاده از تسهیلات بند ب مقدور نبوده و در صورت استفاده مسلماً طبق مقررات برخورد خواهد گردید .
* ماده ۲۱ آیین نامه آموزشی ( دورههای کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته )
عدم ثبت نام دانشجو (انتخاب واحد) در هر نیمسال تحصیلی (بدون کسب اجازه از دانشگاه در موعد مقرر (اعلام شده توسط دانشگاه) انصراف از تحصیل محسوب می شود و تصمیم گیری در مورد بازگشت به تحصیل وی بر عهده شورای آموزشی دانشگاه می باشد.
تقویم آموزشی نیمسال اول سال 03-1402 (4021)
حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه گرمسار