قابل توجه کلیه دانشجویان محترم
بدینوسیله تقویم آموزشی نیمسال اول تحصیلی 04-1403 جهت اطلاع کلیه دانشجویان دانشگاه اعلام می گردد.
عناوین | موارد آموزشی | زمانبندی |
تقویم آموزشی | انتخاب واحد | دوشنبه 1403/06/19 لغایت سه شنبه 1403/06/20 |
شروع کلاسها | یکشنبه 1403/07/01 | |
پایان کلاسها | چهارشنبه 1403/10/19 | |
حذف و اضافه | یکشنبه 1403/07/08 لغایت دوشنبه 1403/07/09 | |
حذف ترم | سه شنبه 1403/08/01 لغایت جمعه 1403/09/30 | |
حذف اضطراری | سه شنبه 1403/08/01 لغایت جمعه 1403/09/30 | |
مرخصی تحصیلی | شنبه 1403/06/10 لغایت دوشنبه 1403/07/30 | |
شروع امتحانات | شنبه 1403/10/22 | |
پایان امتحانات | دوشنبه 1403/11/08 | |
درخواست معرفی به استاد | یکشنبه 1403/07/29 لغایت پنجشنبه 1403/09/01 | |
آزمون معرفی به استاد | سه شنبه 1403/09/13 لغایت چهارشنبه 1403/09/14 | |
درخواست درس غیر حضوری | یکشنبه 1403/07/29 لغایت پنجشنبه 1403/09/01 | |
آزمون درس غیر حضوری | سه شنبه 1403/09/13 لغایت چهارشنبه 1403/09/14 | |
درخواست کارآموزی | یکشنبه 1403/07/01 لغایت جمعه 1403/07/20 | |
ثبت نمره کارآموزی در سامانه توسط استاد | یکشنبه 1403/08/20 لغایت چهارشنبه 1403/11/10 | |
تاریخ بارگذاری فرم 6 نمره کارآموزی | سه شنبه 1403/08/15 لغایت جمعه 1403/09/30 |
دانشجویانی که در بازه زمانی انتخاب واحد، درس کارآموزی خود را اخذ نموده اند باید نسبت به ثبت تمامی مراحل کارآموزی خود در پیشخوان خدمت نیز اقدام نمایند.
امید است دانشجویان محترم برابر زمان بندی اعلام شده از سوی گروه های مربوطه نسبت به امور ثبت نام و حذف و اضافه طبق مقررات آموزشی اقدام نمایند .
انتخاب واحد کلیه گروه ها به صورت اینترنتی به ترتیب گروه های آموزشی جدول زیر:
تاریخ انتخاب واحد | تاریخ حذف و اضافه | ورودی دانشجویان | گروه آموزشی | بازه زمانی |
دوشنبه 1403/06/19 | یکشنبه 1403/07/08 | مهر1399(991) و دانشجویان ماقبل 991 | تمامی گروههای آموزشی | 9-11 |
مهر 1400(4001) | 12-14 | |||
سه شنبه 1403/06/20 | دوشنبه 1403/07/09 | مهر 1401(4011) | 9-11 | |
مهر 1402(4021) و کلیه ورودی ها و دانشجویان تاخیری | 12-14 |
انتخاب واحد کلیه گروه های آموزشی برای تمامی دانشجویان به صورت اینترنتی می باشد. انتخاب واحد دانشجویان جدیدالورود ۱۴۰3 توسط دانشگاه انجام می پذیرد.
*تمامی دانشجویان ملزم به رعایت پیشنیازی و همنیازی می باشند در غیر اینصورت، تمامی عواقب عدم رعایت پیشنیازی و همنیازی به عهده خود دانشجو می باشد و اداره آموزش می تواند به محض اطلاع از موضوع، تمامی واحدهای آموزشی رعایت نشده دانشجو را حذف نماید.
تبصره ۱– زمان تحویل درخواست های بررسی غیبت 16/3 به انضمام مدارک مستدل به آموزش دانـشـگـاه حـداکـثـر تا مـورخ یکشنبه 1403/10/09 می باشد و به درخواست های رسیده پس از مهلت یاد شده هیچ ترتیب اثری داده نخواهد شد.
لازم به ذکر است اگر دانشجو در درسی بیش 16/3 جلسات کلاس حضور نداشته باشد، وضعیت نمره آن درس به صورت حذف 16/3 با اثر نمره صفر درج خواهد شد. در صورتی که به تشخیص شورای آموزشی دانشگاه غیبت دانشجو موجه تشخیص داده شود، نمره درس مذکور از مجموع درس های آن نیمسال حذف می شود. (ارسال مدارک و مستندات به واحد آموزش در خصوص موجه کردن غیبت توسط دانشجو حداکثر تا 48 ساعت پس از آخرین امتحان می باشد.)
تبصره 2- اگر دانشجویی در جلسه امتحان پایانی درسی شرکت ننماید( غایب)، وضعیت نمره آن درس غایب با اثر نمره صفر درج خواهد شد. در صورتی که به تشخیص شورای آموزشی دانشگاه غیبت دانشجو موجه تشخیص داده شود( با ارائه مدارک مستدل)، نمره درس مذکور از مجموع درس های آن نیمسال حذف می شود. (ارسال مدارک و مستندات به واحد آموزش در خصوص موجه کردن غیبت توسط دانشجو حداکثر تا 48 ساعت پس از آخرین امتحان می باشد.)
تبصره 3– کلیه دانشجویان موظف به کنترل برنامه هفتگی و لیست واحدهای انتخابی در زمان حذف و اضافه می باشند تا در صورت تغییرات احتمالی در برنامه هفتگی و ایجاد تداخل برنامه هفتگی و امتحان، در حذف و اضافه نسبت به اصلاح واحدهای انتخابی اقدام نمایند. مسئولیت عدم مراجعه در زمان حذف و اضافه و تبعات ناشی از آن بعهده دانشجو بوده و امور آموزشی هیچگونه مسئولیتی در قبال حذف و ایجاد تداخل و کاهش واحد ها و … را نخواهد داشت.
تبصره 4– کلیه دانشجویانی که بر اساس اعلام گروههای آموزشی مربوطه، دروس آنها بعلت به حد نصاب نرسیدن حذف می گردد، موظف به حذف درس مذکور و ثبت نام در درس دیگر می باشند. مسئولیت عدم ارائه درخواست در زمان مقرر و یا عدم اقدام توسط گروه در جهت ثبت دروس جدید، بعهده دانشجو و گروه مربوطه بوده و اداره آموزش هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت. (حتی برای دانشجویان فارغ التحصیل).
تبصره 5– بعد از مهلت مقرر حذف و اضافه هیچگونه حذف و یا انتخاب واحدی صورت نمی پذیرد. (اصلاحات انتخاب واحد و حذف و اضافه وجود ندارد)
تبصره 6– دانشجویانی که درسی را کسر واحد گردیده اند (نمره قبولی در درس کسب نکرده اند) و این درس پیش نیاز درس دیگر می باشد می توانند این دو درس را بصورت همنیاز اخذ نمایند. چنانچه یک درس پیش نیاز چند درس باشد، دانشجو می تواند کلیه دروس را هم نیاز با درس پیش نیاز کسر واحد شده اخذ نماید. دانشجویانی که دارای غیبت امتحانی (موجه و غیر موجه)، محرومیت از امتحان، غیبت 16/3 و نمره ۲۵/۰ کمیته انضباطی هستند مشمول استفاده از این بند نمی باشند.
تبصره 7– دانشجویان ترم آخر و فارغ التحصیل نکات زیر را در زمان انتخاب واحد مورد توجه قرار داده و رعایت نمایند :
الف: کلیه دانشجویان ترم آخر(دانشجویانی که فقط ۲۴ واحد آنها برای اتمام دوره باقیمانده باشد.) می توانند به شرط اتمام کلیه دروس دوره تا ۲۴ واحد اخذ نمایند.
ب : دانشجویان ترم آخر ضمن معاف بودن از رعایت مقررات پیش نیازی و هم نیازی می توانند از تداخل برنامه هفتگی یک درس با یک یا چند درس (به شرط موافقت استاد درس اصلی) از تداخل یک امتحان با یک امتحان (با مسئولیت شخص دانشجو و بدون وقت اضافه) و اخذ دو درس غیر حضوری (به شرط عدم ارائه درس توسط دانشکده در آن نیمسال) استفاده نمایند.
ج : استفاده از تسهیلات بند ب مشروط به انتخاب کلیه واحدهای درسی باقیمانده برای فراغت از تحصیل می باشد. در هر حال چنانچه درسی (حتی یک درس یک واحدی) نیز انتخاب نشود امکان استفاده از تسهیلات بند ب مقدور نبوده و در صورت استفاده مسلماً طبق مقررات برخورد خواهد گردید .
*( ماده ۲۱ آیین نامه آموزشی) دورههای کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته
عدم ثبت نام دانشجو (انتخاب واحد) در هر نیمسال تحصیلی (بدون کسب اجازه از دانشگاه در موعد مقرر اعلام شده توسط دانشگاه) انصراف از تحصیل محسوب می شود و تصمیم گیری در مورد بازگشت به تحصیل وی بر عهده کمیسیون موارد خاص دانشگاه می باشد.
حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه گرمسار