×

سامانه‌های آموزشی

  • سامانه گلستان
  • سامانه آموزش مجازی اساتید
  • سامانه آموزش مجازی دانشجویان

سامانه‌های اداری

  • سامانه اتوماسیون
  • سامانه فیش حقوقی
  • سامانه کنترل تردد
  • سامانه پست الکترونیک
  • سامانه تغذیه
  • سامانه کتابخانه

دانشگاه گرمسار

دانشگاه گرمسار

T (+98) ۲۳ - ۳۱۹۳ ۰۰۰۰
Email: info [at] fmgarmsar.ac.ir

دانشگاه گرمسار
گرمسار، کیلومتر ۵ جاده گرمسار - سمنان، کدپستی: ۳۵۸۸۱۱۵۵۸۹

۲۸,آذر, ۱۴۰۴

  • دانشجویان
  • کارکنان و اساتید
  • صفحه اصلی
  • حوزه ریاست
    • اداره حراست
    • گروه امور دانشجویان شاهد و ایثارگر
    • نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت
      • مدیر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت
      • کارشناس نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت
    • روابط عمومی و امور بین الملل
    • فناوری اطلاعات
    • روسای پیشین دانشگاه
  • آموزشی و پژوهشی
    • معاونت آموزشی و پژوهشی
    • مدیریت امور پژوهشی و فناوری
      • مدیر امور پژوهشی
      • سامانه جامع پژوهش دانشگاه
      • سامانه نمایاب
      • نشریات علمی و پژوهشی
      • آئین نامه ها و فرم ها
        • آئین نامه ها و مقررات وزارتی
        • آئین نامه ها و مقررات داخلی
    • مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی
      • مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی
      • آئین نامه ها و فرم ها
      • آئین نامه ها و مقررات وزارتی
      • آئین نامه ها و مقررات داخلی
    • مقاطع تحصیلی
      • کارشناسی
        • مهندسی عمران
        • مهندسی صنایع و سیستم ها
        • مهندسی نفت و زمین انرژی
        • مهندسی معماری
        • مهندسی انرژی
        • مهندسی شیمی
        • مهندسی پلیمر
        • مهندسی برق
        • مهندسی مکانیک
        • مهندسی پزشکی
        • علوم مهندسی
        • علوم کامپیوتر
      • کارشناسی ارشد
        • مهندسی عمران گرایش سازه
        • مهندسی صنایع گرایش روش های بهینه سازی
        • مهندسی صنایع گرایش سیستم های تولید و خدمات
    • کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی
    • گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت
    • گروه آموزشهای آزاد و مجازی
    • اعضای هیات علمی
    • نشریه علوم و مهندسی گرمسار
    • اخبار آموزشی
    • اخبار امور پژوهشی
  • دانشجویی و فرهنگی
    • معاونت دانشجویی و فرهنگی
    • اداره تربیت بدنی
    • گروه امور فرهنگی و اجتماعی
    • مدیریت امور دانشجویی
    • مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی
    • شورای موارد خاص دانشگاه
  • اداری و مالی
    • معاونت اداری و مالی
    • مدیریت طرح و برنامه
    • اداره امور حقوقی و قراردادها
    • مدیریت امور اداری و پشتیبانی
    • مدیریت امور مالی
      • مدیر مالی
  • گروههای آموزشی
    • گروه آموزشی مهندسی عمران
    • گروه آموزشی مهندسی صنایع
    • گروه آموزشی مهندسی نفت و زمین انرژی
    • گروه آموزشی مهندسی معماری
    • گروه آموزشی مهندسی برق
    • گروه آموزشی مهندسی انرژی
    • گروه آموزشی مهندسی شیمی
    • گروه آموزشی مهندسی مکانیک
    • گروه آموزشی مهندسی پلیمر
    • گروه آموزشی مهندسی پزشکی
    • گروه آموزشی علوم مهندسی
    • گروه آموزشی علوم کامپیوتر
  • درباره دانشگاه
    • ماموریت دانشگاه فنی و مهندسی گرمسار
    • برنامه راهبردی دانشگاه
    • مصوبات هیات امنا
      • مصوبات هیات امنا (دوره سوم)
      • مصوبات هیات امنا (دوره چهارم)
      • مصوبات هیات امنا (دوره پنجم)
      • مصوبات هیات امنا (دوره ششم)
    • نمودار سازمانی
    • مرکز رشد واحدهای فناور
    • آزمایشگاه مرکزی
    • گالری تصاویر
    • معرفی دانشگاه گرمسار
  • ارتباط با ما
  • Home
  • آرشیو اخبار
  • اخبار و اطلاعیه ها
  • تقویم آموزشی نیمسال اول سال تحصیلی ۴۰4-۱۴۰3 (4031)
آذر ۲۷, ۱۴۰۴

تقویم آموزشی نیمسال اول سال تحصیلی ۴۰4-۱۴۰3 (4031)

by نفیسه جورابلو / دوشنبه, ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ / Published in اخبار و اطلاعیه ها

قابل توجه کلیه دانشجویان محترم

بدینوسیله تقویم آموزشی نیمسال اول تحصیلی 04-1403 جهت اطلاع کلیه دانشجویان دانشگاه اعلام می گردد.

عناوینموارد آموزشیزمانبندی
تقویم آموزشیانتخاب واحددوشنبه 1403/06/19 لغایت سه شنبه 1403/06/20
شروع کلاسهایکشنبه 1403/07/01
پایان کلاسهاچهارشنبه 1403/10/19
حذف و اضافهیکشنبه 1403/07/08 لغایت دوشنبه 1403/07/09
حذف ترمسه شنبه 1403/08/01 لغایت جمعه 1403/09/30
حذف اضطراریسه شنبه 1403/08/01 لغایت جمعه 1403/09/30
مرخصی تحصیلیشنبه 1403/06/10 لغایت دوشنبه 1403/07/30
شروع امتحاناتشنبه 1403/10/22
پایان امتحاناتدوشنبه 1403/11/08
درخواست معرفی به استادیکشنبه 1403/07/29 لغایت پنجشنبه 1403/09/01
آزمون معرفی به استادسه شنبه 1403/09/13 لغایت چهارشنبه 1403/09/14
درخواست درس غیر حضورییکشنبه 1403/07/29 لغایت پنجشنبه 1403/09/01
آزمون درس غیر حضوریسه شنبه 1403/09/13 لغایت چهارشنبه 1403/09/14
درخواست کارآموزییکشنبه 1403/07/01 لغایت جمعه 1403/07/20
ثبت نمره کارآموزی در سامانه توسط استادیکشنبه 1403/08/20 لغایت چهارشنبه 1403/11/10
تاریخ بارگذاری فرم 6 نمره کارآموزیسه شنبه 1403/08/15 لغایت جمعه 1403/09/30

دانشجویانی که در بازه زمانی انتخاب واحد، درس کارآموزی خود را اخذ نموده اند باید نسبت به ثبت تمامی مراحل کارآموزی خود در پیشخوان خدمت نیز اقدام نمایند.

امید است دانشجویان محترم برابر زمان بندی اعلام شده از سوی گروه های مربوطه نسبت به امور ثبت نام و حذف و اضافه طبق مقررات آموزشی اقدام نمایند .

انتخاب واحد کلیه گروه ها به صورت اینترنتی به ترتیب گروه های آموزشی جدول زیر:

تاریخ انتخاب واحدتاریخ حذف و اضافهورودی دانشجویانگروه آموزشیبازه زمانی
دوشنبه 1403/06/19یکشنبه 1403/07/08مهر1399(991) و دانشجویان ماقبل 991تمامی گروههای آموزشی9-11
مهر 1400(4001)12-14
سه شنبه 1403/06/20دوشنبه 1403/07/09مهر 1401(4011)9-11
مهر 1402(4021) و کلیه ورودی ها  و دانشجویان تاخیری12-14

انتخاب واحد کلیه گروه های آموزشی برای تمامی دانشجویان به صورت اینترنتی می باشد. انتخاب واحد دانشجویان جدیدالورود ۱۴۰3 توسط دانشگاه انجام می پذیرد.

*تمامی دانشجویان ملزم به رعایت پیشنیازی و همنیازی می باشند در غیر اینصورت، تمامی عواقب عدم رعایت پیشنیازی و همنیازی به عهده خود دانشجو می باشد و اداره آموزش می ­تواند به محض اطلاع از موضوع، تمامی واحدهای آموزشی رعایت نشده دانشجو را حذف نماید.

تبصره ۱– زمان تحویل درخواست های بررسی غیبت 16/3 به انضمام مدارک مستدل به آموزش دانـشـگـاه حـداکـثـر تا مـورخ یکشنبه 1403/10/09 می باشد و به درخواست های رسیده پس از مهلت یاد شده هیچ ترتیب اثری داده نخواهد شد.

لازم به ذکر است اگر دانشجو در درسی بیش 16/3 جلسات کلاس حضور نداشته باشد، وضعیت نمره آن درس  به صورت حذف 16/3 با اثر نمره صفر درج خواهد شد. در صورتی که به تشخیص شورای آموزشی دانشگاه غیبت دانشجو موجه تشخیص داده شود، نمره درس مذکور از مجموع درس های آن نیمسال حذف می شود. (ارسال مدارک و مستندات به واحد آموزش در خصوص موجه کردن غیبت توسط دانشجو حداکثر تا 48 ساعت پس از آخرین امتحان می باشد.)

تبصره 2- اگر دانشجویی در جلسه امتحان پایانی درسی شرکت ننماید( غایب)، وضعیت نمره آن درس غایب با اثر نمره صفر درج خواهد شد. در صورتی که به تشخیص شورای آموزشی دانشگاه غیبت دانشجو موجه تشخیص داده شود( با ارائه مدارک مستدل)، نمره درس مذکور از مجموع درس های آن نیمسال حذف می شود. (ارسال مدارک و مستندات به واحد آموزش در خصوص موجه کردن غیبت توسط دانشجو حداکثر تا 48 ساعت پس از آخرین امتحان می باشد.)

تبصره 3– کلیه دانشجویان موظف به کنترل برنامه هفتگی و لیست واحدهای انتخابی در زمان حذف و اضافه می باشند تا در صورت تغییرات احتمالی در برنامه هفتگی و ایجاد تداخل برنامه هفتگی و امتحان، در حذف و اضافه نسبت به اصلاح واحدهای انتخابی اقدام نمایند. مسئولیت عدم مراجعه در زمان حذف و اضافه و تبعات ناشی از آن بعهده دانشجو بوده و امور آموزشی هیچگونه مسئولیتی در قبال حذف و ایجاد تداخل و کاهش واحد ها و … را نخواهد داشت.

تبصره 4– کلیه دانشجویانی که بر اساس اعلام گروههای آموزشی مربوطه، دروس آنها بعلت به حد نصاب نرسیدن حذف می گردد، موظف به حذف درس مذکور و ثبت نام در درس دیگر می باشند. مسئولیت عدم ارائه درخواست در زمان مقرر و یا عدم اقدام توسط گروه در جهت ثبت دروس جدید، بعهده دانشجو و گروه مربوطه بوده و اداره آموزش هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت. (حتی برای دانشجویان فارغ التحصیل).

تبصره 5–  بعد از مهلت مقرر حذف و اضافه هیچگونه حذف و یا انتخاب واحدی صورت نمی پذیرد. (اصلاحات انتخاب واحد و حذف و اضافه وجود ندارد)

تبصره 6– دانشجویانی که درسی را کسر واحد گردیده­ اند (نمره قبولی در درس کسب نکرده اند) و این درس پیش نیاز درس دیگر می باشد می توانند این دو درس را بصورت همنیاز اخذ نمایند. چنانچه یک درس پیش نیاز چند درس باشد، دانشجو می تواند کلیه دروس را هم نیاز با درس پیش نیاز کسر واحد شده اخذ نماید. دانشجویانی که دارای غیبت امتحانی (موجه و غیر موجه)، محرومیت از امتحان، غیبت 16/3 و نمره ۲۵/۰ کمیته انضباطی هستند مشمول استفاده از این بند نمی باشند.

تبصره 7– دانشجویان ترم آخر و فارغ التحصیل  نکات زیر را در زمان انتخاب واحد مورد توجه قرار داده و رعایت نمایند :

الف: کلیه دانشجویان ترم آخر(دانشجویانی که فقط ۲۴ واحد آنها برای اتمام دوره باقیمانده باشد.) می توانند به شرط اتمام کلیه دروس دوره تا ۲۴ واحد اخذ نمایند.

ب : دانشجویان ترم آخر ضمن معاف بودن از رعایت مقررات پیش نیازی و هم نیازی می توانند از تداخل برنامه هفتگی یک درس با یک یا چند درس (به شرط موافقت استاد درس اصلی) از تداخل یک امتحان با یک امتحان (با مسئولیت شخص دانشجو و بدون وقت اضافه) و اخذ دو درس غیر حضوری (به شرط عدم ارائه درس توسط دانشکده در آن نیمسال) استفاده نمایند.

ج : استفاده از تسهیلات بند ب مشروط به انتخاب کلیه واحدهای درسی باقیمانده برای فراغت از تحصیل می باشد. در هر حال چنانچه درسی (حتی یک درس یک واحدی) نیز انتخاب نشود امکان استفاده از تسهیلات بند ب مقدور نبوده و در صورت استفاده مسلماً طبق مقررات برخورد خواهد گردید .

*( ماده ۲۱ آیین نامه آموزشی) دوره­های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته

عدم ثبت ­نام دانشجو (انتخاب واحد) در هر نیمسال تحصیلی (بدون کسب اجازه از دانشگاه در موعد مقرر اعلام شده توسط دانشگاه) انصراف از تحصیل محسوب می شود و تصمیم­ گیری در مورد بازگشت به ­تحصیل وی بر عهده کمیسیون موارد خاص دانشگاه می ­باشد.

حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه گرمسار

What you can read next

اولین رشته مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده فنی و مهندسی گرمسار مصوب شد
اطلاعیه بسیار مهم ویژه دانشجویان نوورود ۱۴۰۴
راه‌اندازی سامانه نظام پیشنهادها برای بهره‌گیری از ایده‌های نوین

اطلاعات تماس

استان سمنان، شهرستان گرمسار، کیلومتر 5 جاده گرمسار-سمنان، دانشگاه گرمسار

کدپستی: 3588115589

شناسه ملی: 14004333243

تلفن تماس: 31930000-023

رایانامه: info@fmgarmsar.ac.ir

دسترسی سریع

  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  • نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری
  • صندوق رفاه دانشجویان
  • سازمان امور دانشجویان
  • پورتال دانشجویی صندوق رفاه
  • سامانه جامع امور دانشجویان(سجاد)
  • دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم
  • دانشگاهها و مراکز آموزش عالی
TOP