ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت برای پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد به اطلاع می رساند فرایند ثبت نام در دانشکده فنی و مهندسی گرمسار در دو مرحله به صورت اینترنتی و مراجعه حضوری (برای تحویل مدارک) صورت می پذیرد، که لازم است پذیرفته شدگان از تاریخ 1404/07/18 لغایت 1404/07/20 بصورت الکترونیکی در سامانه آموزشی گلستان https://golestan.fmgarmsar.ac.ir برابر راهنما اقدام به ثبت نام نمایند.
لازم است پذیرفته شدگان پس از انجام ثبت نام الکترونیکی، روز چهارشنبه مورخ 1404/07/23 مدارک ثبت نامی را به صورت حضوری تحویل دانشکده نمایند.
* تذکر: عدم ثبتنام الکترونیکی (غیرحضوری) و یا عدم تحویل مدارک درزمان مقرر به منزله انصراف از تحصیل میباشد.
الف: ثبت نام اینترنتی
لازم است پذیرفتهشدگان گرامی جهت ثبتنام الکترونیکی با استفاده از راهنمای مربوطه از روز جمعه مورخ 1404/07/18 به سامانه آموزشی گلستان به آدرس https://golestan.fmgarmsar.ac.ir از طریق مرورگر کروم (chrome) مراجعه نمایند.
لطفاً قبل از شروع به ثبت نام اینترنتی مدارک زیر را جهت بارگذاری آماده نمایید:
- فایل اسکن شده عکس، صفحه نخست شناسنامه، کارت ملی، مدرک کارشناسی و وضعیت نظام وظیفه(مخصوص برادران) با حجم بین 100 تا 400 کیلوبایت و با فرمت JPG، JPEG یا PDF
- درصورت نداشتن اصل مدرک کارشناسی، (ویژه دانشجویان سال آخر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی) فرمهای تکمیل شده گواهی فارغ التحصیلی فرم شماره2 (فرم معدل) ، فرم مخصوص میانگین تعداد واحدهای گذرانده، فرم شماره 3 ( فرم تعهد فراغت از تحصیل دانشجویان نیمسال آخر دوره کارشناسی) و همچنین دانشجویان روزانه فرم شماره 4 (فرم بهرهمندی از مزایای آموزش رایگان) که ممهور به مهر دانشگاه مقطع کارشناسی گردیده را تکمیل نموده و بارگذاری گردد.
- مبلغ 1/500/000 (یک میلیون و پانصد هزار ریال) هزینه ثبت نام جهت پرداخت از طریق درگاه پرداخت سامانه گلستان می باشد.
- شناسه کاربری پذیرفتهشدگان جهت ورود به سامانه گلستان به صورت شماره داوطلبیU041 و گذر واژه کدملی میباشد. برای مثال برای شماره داوطلبی 987465 شناسه کاربری به صورت U041987465 است. پس از نهایی شدن ثبت نام، شناسه کاربری شماره دانشجویی و گذرواژه کد ملی می باشد.
نکته: در آخرین مرحله از ثبتنام الکترونیکی میبایست یک نسخه از گزارش 1800 تهیه و چاپ شود. لازم به ذکر است که پس از اتمام فرآیند ثبتنام غیرحضوری امکان دسترسی به فرم مذکور وجود نخواهد داشت.
ب: ثبت نام حضوری و تحویل مدارک
1- اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه تصاویر (2سری) از کلیه صفحات.
2- عکس تمام رخ 4×3 تهیه شده در سال جاری 4 قطعه.
3- تکمیل فرم مشخصات کامل دانشجویان نوورود (گزارش 1800) در سامانه گلستان و تهیه یک نسخه چاپی از آن (نسخه چاپی امضاء شده حین تحویل مدارک میبایست به دانشکده تحویل داده شود). لازم به ذکر است که پس از اتمام فرآیند ثبت نام غیرحضوری امکان دسترسی به فرم مذکور وجود نخواهد داشت.
4- اصل و تصویر دانشنامه و ریز نمرات یا گواهی موقت فراغت ازتحصیل کارشناسی پیوسته یا کاردانی و کارشناسی ناپیوسته (حسب مورد) مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی که در آن تاریخ فارغ التحصیلی تا 1404/06/31 و معدل دورههای کارشناسی پیوسته، کاردانی و کارشناسی ناپیوسته (حسب مورد) قید شده باشد.
- پذیرفتهشدگانی که به دلایلی قادر به ارائه اصل مدرک کارشناسی (لیسانس) نمیباشند، لازم است اصل گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک مذکور را با محتوی فرم مدرک کارشناسی (فرم شماره2 فرم معدل ) این اطلاعیه تکمیل و پس از تأیید مؤسسه محل تحصیل، در زمان ثبتنام به دانشکده فنی و مهندسی گرمسار ارائه نمایند که در آن عبارت «اشتغال به تحصیل نامبرده مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات وفناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است» قید شده باشد.
- آن دسته از پذیرفتهشدگانی که در زمان ثبت نام برای شرکت در آزمون تحصیلات تکمیلی سال1404، دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی بودهاند و میبایست تا تاریخ 1404/06/31 فارغالتحصیل شوند، لازم است معدل کل واحدهای گذرانده آنان براساس (0) تا (20) تا تاریخ 1403/11/30 توسط مؤسسه آموزش عالی محل فارغ التحصیلی دوره کارشناسی در فرم مخصوص میانگین برای دانشجویان سال آخر درج و پس از تأیید مسئول ذیربط به هنگام ثبتنام ارائه نمایند (فرم مخصوص میانگین تعداد واحدهای گذرانده) همچنین فرم شماره 3 ( فرم تعهد فراغت از تحصیل دانشجویان نیمسال آخر دوره کارشناسی) را تکمیل و ارائه نمایید.
- فرم شماره 4 (فرم بهرهمندی از مزایای آموزش رایگان) برای کلیه پذیرفتهشدگان روزانه الزامی است.
5- تاییدیه تحصیلی(دریافت تاییدیه تحصیلی برای مقاطع آموزش عالی به صورت الکترونیکی از طریق سامانه استعلام مدرک تحصیلی به آدرس http://estelam.msrt.ir میسر است)
6- اصل حکم مرخصی سالانه یا موافقت کتبی و بدون قید و شرط سازمان متبوع برای کارمندان دولت.
7- اصل موافقت نامه کتبی و بدون قید و شرط برای فارغ التحصیلان رشته های دبیری از اداره آموزش و پرورش شهرستان محل تعهد و خدمت.
8- ارائه مدرک نظام وظیفه (برای برادران). توضیح اینکه:
- پذیرفته شدگانی که داری کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت می باشند بایستی کپی برابر اصل کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت را همراه مدارک تحویل نمایند .
- پذیرفته شدگانی که شاغل در نیروهای مسلح هستند بایستی گواهی موافقت از بالاترین مقام یگان مربوطه را تحویل نمایند.
- پذیرفته شدگانی که متعهد خدمت به سازمان های دولتی می باشند بایستی تصویر حکم کارگزینی + موافقت کتبی و بدون قید و شرط سازمان متبوع + کپی تعهد محضری را هنگام ثبت نام تحویل نمایند.
- پذیرفته شدگانی که داری کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت نیستند و باید از معافیت تحصیلی استفاده نمایند می بایست در پذیرش غیر حضوری وضعیت نظام وظیفه خود را ” مشمول” انتخاب کنند و از طریق لینک مربوطه در قسمت پذیرش غیر حضوری سامانه گلستان به سامانه https://epolice.ir مراجعه و نسبت به درخواست معافیت تحصیلی اقدام نمایند (راهنمای درخواست معافیت تحصیلی). دانشجویان می بایست تقاضای معافیت تحصیلی خود را با شروع از تاریخ 1404/6/31 ثبت نمایند.
نکات مهم:
1-پس از ثبت نام هیچگونه مدرک تحصیلی اعم از مدرک کاردانی ، کارشناسی و … به عنوان امانت تحویل دانشجو نخواهد شد. لذا خواهشمند است قبل از ارسال مدارک و تشکیل پرونده به تعداد کافی برای خود کپی یا کپی برابر اصل تهیه نمائید.
2-برای دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی که تا تاریخ 1404/6/31 فارغ التحصیل شدهاند، ارائه فرم مدرک کارشناسی فرم شماره2 (فرم معدل) (با درج شماره و تاریخ و امضا و ممهور به مهر معاونت آموزشی دانشگاه) و (فرم مخصوص میانگین تعداد واحدهای گذرانده) (برای دانشجویان سال آخر) الزامی میباشد.
3-معدل مدرک کاردانی وکارشناسی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته (حسب مورد) پذیرفته شده، باید با معدلهایی که قبلاً در زمان ثبتنام برای شرکت در آزمون به سازمان سنجش اعلام نموده، یکسان باشد. بدیهی است در غیر این صورت، طبق دستورالعمل ثبت نام از پذیرفته شدگان با ایشان رفتار خواهد شد. دانشجویانی که دارای مغایرت معدل می باشند لازم است تا قبل از تاریخ 1404/08/15 بصورت حضوری مغایرت معدل خود را به واحد ثبت نام آموزش دانشکده اعلام نمایند. در صورت عدم اعلام مغایرت معدل توسط دانشجو عواقب ناشی از آن متوجه ایشان خواهد بود.
4-از پذیرفته شدگانی که حداکثر تا تاریخ 1404/06/31 فارغالتحصیل نشوند، ثبتنام به عمل نخواهد آمد و ضمن «کانلمیکن» تلقی شدن قبولی آنان، طبق مقررات با ایشان رفتار خواهد شد.
5-مطابق مفاد دفترچه راهنمای ثبت نام برنامه پذیرش ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1404 پذیرفتهشدگان دورههای روزانه (آموزش رایگان) آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403، چه در دانشگاه یا موسسه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند، اجازه شرکت مجدد در آزمون سال 1404 را نداشتهاند. اما با توجه به تبصره 4 ماده واحده موضوع جلسه 907 به تاریخ 1403/08/15 شورای عالی انقلاب فرهنگی آن دسته از متقاضیان آزمون یاد شده که در بازه زمانی قبل از تاریخ ابلاغ و اطلاعرسانی مصوبه مذکور اقدام به انتخاب رشته نمودهاند مشمول حکم محرومیت برای ثبت نام در آزمون سال 1404 نمیشوند. بنابراین ثبت نام و ادامه تحصیل این دسته از پذیرفتهشدگان در رشته محل قبولی بلامانع است.
6-پذیرفتهشدگان دورههای غیر روزانه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403 و همچنین دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره های غیر روزانه (شهریهپرداز) از قبیل دورههای نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان، مجازی و مشترک دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای برادران) مجاز بودهاند بدون انصراف از تحصیل و در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1404 ثبتنام و شرکت نمایند. این دسته از متقاضیان پس از اعلام نتایج در صورت قبولی در رشته جدید قبولی قبلی آنان لغو خواهد شد و باید فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند.
دانلود فرمها و راهنما مورد نیاز:
راهنمای-ورود-به-سامانه-آموزشی-1.pdf
فرم شماره 3 ( فرم تعهد فراغت از تحصیل دانشجویان نیمسال آخر دوره کارشناسی)