اطلاعیه شماره ۸: تغییر مجدد تاریخ برگزاری امتحانات و برگزاری ادامه کلاس های آموزشی و امتحانات نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ به صورت غیر حضوری

خرداد ۱۱, ۱۳۹۹
55 بازدید

اطلاعیه شماره ۸: تغییر مجدد تاریخ برگزاری امتحانات و برگزاری ادامه کلاس های آموزشی و امتحانات نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ به صورت غیر حضوری ضمن عرض قبولی طاعات و عبادات در ماه پر خیر و برکت رمضان و تبریک عید سعید فطر، بدینوسیله به استحضار می رساند، بانزدیک شدن زمان امتحانات، با بررسی همه جوانب […]

اطلاعیه شماره ۸: تغییر مجدد تاریخ برگزاری امتحانات و برگزاری ادامه کلاس های آموزشی و امتحانات نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ به صورت غیر حضوری

ضمن عرض قبولی طاعات و عبادات در ماه پر خیر و برکت رمضان و تبریک عید سعید فطر، بدینوسیله به استحضار می رساند، بانزدیک شدن زمان امتحانات، با بررسی همه جوانب و به ویژه با تأکید بر حفظ سلامتی دانشجویان، اعضای هیئت علمی، اساتید مدعو، کارشناسان و کارکنان دانشگاه، موضوع ارزشیابی پایانی نیمسال تحصیلی و برگزاری امتحانات با توجه به شرایط و امکانات دانشگاه و با تأکید بر اینکه استاد هر درس مرجع ارزیابی دانشجو در آن درس است، برای برگزاری امتحانات و ارزشیابی تحصیلی نیمسال دوم سال تحصیلی  ۹۹-۱۳۹۸ و نحوه ادامه و برگزاری نیمسال مذکور، موارد ذیل به پیشنهاد شورای آموزشی دانشگاه در جلسه مورخ ۱۳۹۹/۰۳/۱۱ هیات رئیسه دانشگاه مصوب گردید و رعایت آنها برای تمامی دانشجویان، اعضای هیات علمی و اساتید مدعو الزامی می باشد:

۱- پیرو بررسی های بعمل آمده در خصوص جابجایی تاریخ امتحانات به دلیل تقارن با آزمون سراسری کارشناسی ارشد سازمان سنجش آموزش کشور و باتوجه به برگزاری کلاسهای جبرانی و جبران عقب افتادگی در تقویم آموزشی دانشگاه از طریق فایل های آموزشی تولید محتوا شده، مقرر گردید تاریخ برگزاری امتحانات دانشگاه از ۱۳۹۹/۰۴/۲۱ لغایت ۱۳۹۹/۰۵/۰۶ به تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۱۴ لغایت ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ بدون تغییر در روزهفتگی و ساعت برگزاری امتحان آن، تغییر پیدا خواهد نمود.

لذا بدینوسیله تاریخ های اعلام شده در بند شماره ۲ اطلاعیه شماره ۶ دانشگاه لغو می گردد.

۲-کلیه دروس دارای تاریخ امتحان در سامانه آموزشی گلستان مطابق با روز هفتگی، تاریخ و ساعت اعلام شده در سامانه مذکور به صورت غیر حضوری و مطابق با اطلاعیه های بعدی برگزار خواهند گردید و کلیه دانشجویان و اساتید موظف به رعایت موارد مذکور و برگزاری امتحانات می باشند.

۳-تاریخ و زمان برگزاری امتحانات، ارزیابی پایانی و یا تحویل پروژه دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی گروه های آموزشی با هماهنگی استاد درس مربوطه و تائید گروه های آموزشی طی اطلاعیه های بعدی اطلاع رسانی خواهد گردید.

۴-باتوجه به ارائه گزارش حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه مبنی بر نحوه برگزاری کلاسها به صورت غیرحضوری (برخط و برون خط) و دسترسی دانشجویان به فایل آموزشی مربوط به جلسات و محتوای آموزشی تولید شده به همراه توضیحات (صوتی یا تصویری) (همراه با فایل پی دی اف یا پاورپوینت یا تصاویر جزوات و…) از طریق شبکه های پیام رسان و اجتماعی و سایت دانشگاه (ftp server) و رضایتمندی اساتید و دانشجویان از نحوه برگزاری کلاسها، مقرر گردید کلاسهای درسی همچنان تا پایان نیمسال جاری به صورت غیرحضوری برگزار گردد. همچنین مقرر گردید کلاس های جبرانی، مربوط به گذشته یا به علت عدم تشکیل برخی جلسات در آینده، با هماهنگی بین استاددرس، دانشجویان و اداره آموزش دانشگاه، برنامه ریزی و برگزار گردند. همچنین تشکیل کلاس های جبرانی در روزهای تعطیل نیز بلامانع می باشد.

لذا باتوجه به شرایط فعلی شهرستان، امکانات دانشگاه و جلوگیری از جابجایی دانشجویان از نقاط مختلف کشور، علیرغم اعلام بازگشایی دانشگاه ها از تاریخ ۱۳۹۹/۰۳/۱، به منظور رعایت ملاحظات بهداشتی و حفظ سلامت دانشجویان کلاسهای حضوری برگزار نمی گردد و برگزاری کلاسها همچنان به صورت غیرحضوری تا پایان نیمسال ادامه خواهد یافت و دانشجویان از مراجعه حضوری غیر ضرور به دانشگاه پرهیز نمایند.

۵-پیرو بندهای ۶ الی ۱۱ اطلاعیه شماره ۶ دانشگاه، کلیه امتحانات دانشگاه به صورت غیر حضوری و به صورت الکترونیک (برخط) مطابق با بندهای مذکور برگزار خواهد گردید. اطلاعیه تکمیلی در خصوص جزئیات و نحوه برگزاری غیرحضوری امتحانات طی اطلاعیه های آتی اطلاع رسانی خواهد گردید.

۶-دستورالعمل چگونگی تقاضاهای آموزشی دانشجویان (مانند حذف درس و حذف نیمسال، درخواست کارآموزی، درخواست دروس معرفی به استاد ، نیمسال تابستان و…) متعاقباً و به نحو مقتضی اطلاع رسانی خواهد شد، لذا دانشجویان از هر گونه مراجعۀ حضوری به دانشگاه خودداری کنند.

۷-هرگونه تصمیم گیری برای شهریه نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ منوط به مصوبات هیات امنای دانشگاه های منطقه البرز جنوبی می باشد.

۸-در صورت استفاده از شرایط حذف ترم ، حذف درس و غیبت امتحانی توسط دانشجویان، تبعات ناشی از عدم رعایت مقررات آموزشی در نیمسال های آتی اعم از عدم ارائه دروس توسط گروه های آموزشی، پیش نیازی و هم نیازی دروس ، سقف واحد و …. بر عهده دانشجو می باشد .

۹- در صورت تایید درخواست حذف نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ ، دانشجو تا شروع نیمسال آتی اجازه استفاده از خدمات دانشگاه را نخواهد داشت .

۱۰- رعایت مقررات نظام وظیفه و هماهنگی با سازمان وظیفه عمومی در خصوص سنوات معافیت تحصیلی و مجوزهای ادامه تحصیل برای دانشجویان پسر جهت استفاده از شرایط فوق الزامی است .

۱۱- در صورت عدم تقاضای حذف درس یا عدم تقاضای غیبت امتحانی توسط دانشجویان ، نمره مستمر آن درس توسط استاد مربوطه ثبت خواهد شد.

۱۲- تقاضای حذف نیمسال، حذف درس و غیبت امتحانی تا قبل از شروع امتحانات (حداکثر تا ۱۳۹۹/۰۴/۰۶) امکان پذیر خواهد بود که نحوه آن طی اطلاعیه های بعدی اطلاع رسانی خواهد گردید.

۱۳- پیرو اطلاعیه شماره ۳ و ۴ دانشگاه، جهت اطلاع از نحوه دسترسی دانشجویان و اساتید به فایل های محتوای آموزشی برای آموزش مجازی از قبیل تهیه فایلهای صوتی یا تصویری (همراه با فایل پی دی اف یا پاورپوینت یا تصاویر جزوات و…) تولید شده توسط اساتید بر روی ftp-server دانشگاه بر روی لینک های ذیل کلیک نمایید.

 آموزش اتصال و بهره برداری از ftp server دانشگاه با نرم افزار filezilla توسط کامپیوتر شخصی

آموزش اتصال و بهره برداری از ftp server دانشگاه با نرم افزار ftpcafe توسط گوشی هوشمند اندروید

۱۴- با توجه به شروع آموزش غیر حضوری و به صورت الکترونیک دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی توسط اساتید و گروه های آموزشی همانند دروس تئوری، دانشجویان ملزم به پیگیری دروس مذکور مطابق با اطلاعیه های شماره ۱ الی دانشگاه می باشند.

۱۵- دانشجویان موظف به پیگیری آموزش غیرحضوری خود (شرکت در کلاسهای غیرحضوری(به صورت برخط)، استفاده از فایل های آموزشی تولید محتوا شده که بر روی شبکه های پیام رسان اجتماعی و سایت دانشگاه بارگذاری شده اند و یا ارتباط با استاد درس مربوطه و مدیران گروه های آموزشی و آموزش دانشگاه) می باشند و در صورت هرگونه مشکلی در این خصوص موظف به پیگیری موضوع از طریق استاد درس مربوطه، مدیران گروه های آموزشی و آموزش دانشگاه به صورت مستند و کتبی می باشند. در غیر اینصورت هیچگونه عذری پذیرفته نخواهد گردید و کلیه مسئولیت ها و تبعات بعدی آن بر عهده شخص دانشجو می باشد.

۱۶- موارد خاص مرتبط با شرایط نیمسال جاری که در این اطلاعیه نیامده است در شورای آموزشی دانشگاه یا در کمیسیون موارد خاص دانشگاه، به صورت موردی قابل بررسی است. در این خصوص لازم است که دانشجویان مسائل و مشکلات خود را به مدیر گروه یا آموزش دانشگاه منتقل نمایند.

۱۷- مفاد این اطلاعیه و تصمیمات اتخاذ شده با توجه به شرایط خاصِ موجود بوده و صرفاً برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ معتبر خواهد بود.

۱۸- دانشجویان گرامی درصورت ابهام در بندهای فوق میتوانند سوالات خود را به اداره آموزش دانشگاه به شماره تماس ۳۱۹۳۰۰۰۰-۰۲۳ داخلی ۳۱۲ الی ۳۱۶ هر روزه از ساعت ۱۴-۸ اعلام نمایند.

بروز برخی مشکلات پیش بینی نشده در شرایط خاص نیم سال جاری، دور از انتظار نیست. صبوری، متانت وهمراهی خوشبینانه دانشجویان عزیز، برای به حداقل رساندن مشکلات در فرآیند تحصیلی آنان در این نیم سال، ضروری و موجب امتنان است.

پیشاپیش از تمامی جامعۀ دانشگاهی که در این برهۀ حساس حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه را مساعدت مینمایند، سپاسگزاری و قدردانی میشود.