اطلاعیه شماره ۵: نحوه برگزاری کلاس های غیرحضوری الکترونیکی (برخط) دانشگاه

فروردین ۲۱, ۱۳۹۹
136 بازدید

اطلاعیه شماره ۵: نحوه برگزاری کلاس های غیرحضوری الکترونیکی (برخط) دانشگاه  ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و بویژه نیمه شعبان، سالروز ولادت منجی عالم بشریت امام مهدی (عج) به اساتید و دانشجویان عزیز و تشکر از همکاری همگان در تداوم برنامه‌های آموزشی دانشگاه در قالب آموزش‌های الکترونیکی (بر خط و برون خط)، اظهار می‌دارد: نیمسال دوم سال […]

اطلاعیه شماره ۵: نحوه برگزاری کلاس های غیرحضوری الکترونیکی (برخط) دانشگاه 

ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و بویژه نیمه شعبان، سالروز ولادت منجی عالم بشریت امام مهدی (عج) به اساتید و دانشجویان عزیز و تشکر از همکاری همگان در تداوم برنامه‌های آموزشی دانشگاه در قالب آموزش‌های الکترونیکی (بر خط و برون خط)، اظهار می‌دارد:

نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ از دوره‌های تحصیلی فعال دانشگاه بوده و به دلایل متعدد از جمله لزوم دانش آموختگی عده زیادی از دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقاطع بعدی، برنامه‌ریزی برای آینده کاری، مشکل سنوات معافیت تحصیلی از نظر سازمان نظام وظیفه و همچنین امکان پذیرش دانشجوی جدید در سال تحصیلی آینده، اتمام این نیمسال تحصیلی امری اجتناب ناپذیر است. بنابراین انتظار می‌رود اعضای هیأت علمی، مدیران گروه و اساتید حق التدریس اقدامات لازم را برای مشارکت حداکثری دانشجویان به عمل آورده و اهمیت حضور در کلاس‌های مجازی برخط را به دانشجویان یادآور شوند تا انشاالله با تلاش و مشارکت جمعی دانشجویان عزیز و اساتید گرامی، ضمن تداوم وظایف آموزشی خود، آسیب‌های ناشی از این معضل اجتماعی به حداقل برسد.
بدیهی است؛ حفظ کیفیت آموزش از اصول بنیادین دانشگاه بوده و بایستی تمام مساعی خود را به کار بسته و تمهیدات لازم را برای ارائه دروس با کیفیت مطلوب فراهم آورند.

لذا پیرو اطلاعیه‌های قبلی دانشگاه در خصوص چگونگی امور آموزشی دانشجویان در دوران فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور پیشگیری از ابتلا و کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹ موارد زیر برای هر چه بهتر برگزار شدن نیمسال تحصیلی جاری به استحضار می‌رسد:

  • باعنایت به نامه معاون محترم آموزشی وزارت عتف تمام کلاس‌های دروس تئوری و دروس تئوری-عملی (قسمت تئوری درس) و دروس عملی و کارگاهی (توضیحات کلی و روند انجام کار، پروژه، کرکسیون و….) به صورت مجازی برخط (طبق برنامه های روزانه ذیل با کلیک بر روی لینک برنامه کلاسی واقع در فایل اکسل آموزش مجازی و ورود به کلاس استاد مربوطه) برگزار می‌گردد و این کلاس‌ها به منزله کلاس‌های رسمی دانشگاه و جایگزین کلاس‌های حضوری هستند.
  • لازم به ذکر است زمانبندی و مدت زمان تشکیل کلاس های غیر حضوری (برخط) نسبت به زمان ارائه دروس به صورت حضوری بر اساس ضوابط و مقررات آموزشی تغییر و کاهش یافته و در فایل های اکسل فوق الذکر اعمال گردیده است و همچنین به دلیل کنترل حجم ترافیک سرور مربوطه، زمان تشکیل آموزش مجازی کلاسها بدون تغییر روز نسبت به کلاس های حضوری جابجا و مدت آن نیز کاهش یافته است. برای مثال درس زمین شناسی مهندسی که پیشتر روز شنبه ساعت ۱۸-۱۶:۳۰ (به مدت یک ساعت و نیم) به صورت حضوری برگزار می گردیده است، در آموزش غیرحضوری، در همان روز ساعت ۱۶-۱۵ (به مدت یک ساعت) برگزار خواهد گردید. لذا پیشنهاد می گردد اساتید و دانشجویان به منظور سهولت در انتخاب کلاس خود در فایل های اکسل روزانه مربوط به کلاس های غیرحضوری (برخط) ذیل، کد درس، نام استاد و نام درس مربوط به خود را با برنامه هفتگی موجود در سامانه آموزشی گلستان خود مطابقت نمایند.
  • در خصوص دروس عملی، آزمایشگاه، کارگاهی و بخش عملی و کارگاهی دروس نظری-عملی، عملی-کارگاهی و کارگاهی مقرر گردید این دروس پس از بازگشایی دانشگاه ها و پس از حضور دانشجویان به صورت فشرده برگزار گردد و نمره کل درس در همین نیمسال (نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ ) ثبت خواهد شد. لازم به ذکر است در صورت بروز شرایط جدید، مجددا تصمیم گیری خواهد شد.
  • زمان برگزاری و جزئیات امتحانات پایان نیمسال، آزمون دروس معرفی به استاد و کارآموزی نیمسال دوم و تابستان سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ و نحوه حذف دروس یا حذف نیمسال متعاقبا توسط اداره آموزش دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.
  • اگر به هردلیلی برگزاری کلاس‌های مجازی در زمان خود مقدور نباشد، کلاس‌های جبرانی (حداقل به میزان دوهفته) در روزهای کاری یا ایام تعطیل پس از بازگشایی دانشگاه ها تا پایان نیمسال تحصیلی جاری برگزار خواهد شد.
  • دانشجویانی که امکان دسترسی به جلسه ای از کلاس‌های مجازی را به صورت آنلاین (برخط) ندارند ، می‌توانند از کلاس‌های مجازی ضبط شده توسط اساتید و یا محتواهای تولید شده (فایل تصویری، صوتی به همراه جزوات به صورت PDF یا Powerpoint) قرار داده شده بر روی شبکه های پیام رسان و اجتماعی و سایت دانشگاه استفاده نمایند.
  • همچنین به منظور استفاده دانشجویانی که ممکن است به هر دلیلی به اینترنت و کلاس مربوطه در زمان مقرر و جلسه ای دسترسی نداشته باشند می بایست کلیه کلاس‌ها توسط اساتید محترم توسط همان نرم افزار ضبط تصویر یا با قراردادن صدای ضبط شده بر روی اسلایدها با استفاده از نرم افزاری مانند ispring، ضبط صفحه کامپیوتر (با نرم افزاری مانند BB flash back و یا ضبط ساده صدا و یا ضبط صدا و تصویر با نرم افزارهای معرفی شده و مرتبط) صورت پذیرد و در اختیار دانشجویان قرار گیرد.
  • اساتید می بایست مطالب ضبط شده و… خود را همچنان به صورت غیر حضوری (برون خط) به صورت تولید محتوا بر روی شبکه های پیام رسان مطابق اطلاعیه شماره ۳ به منظور دسترسی دانشجویان و بررسی و کنترل مدیران گروه و کارشناسان آموزش قرار دهند.
  • مقررات و ضوابط حضور در کلاس‌های مجازی برای دانشجویان و اساتید همچون کلاس‌های حضوری بوده و اداره آموزش بر تشکیل کلاس‌ها و فعالیت استاد و دانشجو نظارت خواهند کرد.
  • همچنین در مورد تعداد غیبت مجاز دانشجو در کلاس های دروس الکترونیکی برخط یا کلاسهای حضوری اساتید می بایست به نحوی عمل نمایند تا قانون غیبت بیش از حد مجاز کنونی در مقررات تحصیلی موجو در آئین نامه، برای جلسات حضورى یا الکترونیکی/غیر حضورى، موجب حذف درس و جلوگیرى از شرکت دانشجو در جلسه امتحان پایان ترم نگردد.
  • حذف یک یا چند درس و یا حذف کامل واحدهاى درسى نیمسال در صورت تقاضاى دانشجو تا ۱۴ روز قبل از شروع امتحانات پایان نیمسال مجازاست و نیمسال حذف شده، جزو سنوات تحصیلی دانشجو محسوب نمى شود.
  • دانشجویان و اساتید محترم میتوانند با استفاده از نرم افزار Adobe Connect، که از طریق وب سایت دانشگاه قابل دریافت است، بصورت مجازی و بدون نیاز به حضور فیزیکی در دانشگاه، در کلاس درس خود حضور یابند.
  • به منظور ورود به کلاس‌های درس مجازی، دانشجویان می بایست شماره دانشجویی خود را به عنوان نام کاربری و رمز عبور در داخل نرم افزار وارد نمایند و همچنین اساتید محترم توسط نام کاربری و رمز عبوری که حوزه فناوری اطلاعات از طریق کانال اطلاع رسانی پیام رسان به اطلاع آنها رسانده شده است می‌توانند وارد کلاس درس خود شوند. خواهشمند است اساتید و دانشجویان عزیز در اولین ورود خود نسبت به تغییر نام کاربری و رمز عبور خود اقدام نمایند.
  • مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه در ارتباط پیوسته مشکلات موجود را رصد کرده و نسبت به رفع آنها اقدام لازم به عمل آورند. – مرکز فناوری اطلاعات پاسخگوی سوالات و مشکلات اتصال به کلاس های مجازی می باشد و می توانید با شماره تماس ۰۹۱۰۴۸۸۸۵۲۳ یا شماره تماس ۳۱۹۳۰۳۷۷-۰۲۳ در ساعات اداری  از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۰۸:۰۰ تماس حاصل نمایید.
  • سایر موارد در جلسات آتی شورای آموزشی بحث شده و پس از تصمیم گیری اطلاع رسانی خواهد شد.

در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای همه همکاران محترم و دانشجویان عزیز انتظار می‌رود با مشارکت و فعالیت مؤثر خود از برگزاری این نیمسال با کیفیت هر چه تمام پشتیبانی نموده، موجبات نیل به اهداف آموزشی دانشگاه را فراهم آورند.

لینک دانلود نرم افزار کلاس آنلاین برای ویندوز (جهت دریافت کلیک نمایید)

لینک دانلود نرم افزار کلاس آنلاین برای گوشی های اندروید (جهت دریافت کلیک نمایید)

لینک دانلود نرم افزار کلاس آنلاین برای مکینتاش (جهت دریافت کلیک نمایید)

راهنمای نرم افزار برخط برای اساتید (جهت دریافت کلیک نمایید)

راهنمای نرم افزار برخط برای دانشجویان (جهت دریافت کلیک نمایید)

برنامه کلاس های مجازی الکترونیکی روز شنبه ۹۸۲ (جهت دریافت کلیک نمایید)

برنامه کلاس های مجازی الکترونیکی روز یکشنبه ۹۸۲ (جهت دریافت کلیک نمایید)

برنامه کلاس های مجازی الکترونیکی روز دوشنبه ۹۸۲ (جهت دریافت کلیک نمایید)

برنامه کلاس های مجازی الکترونیکی روز سه شنبه ۹۸۲ (جهت دریافت کلیک نمایید)

برنامه کلاس های مجازی الکترونیکی روز چهارشنبه ۹۸۲ (جهت دریافت کلیک نمایید)